Alla inlägg den 22 februari 2009

Av memmu - 22 februari 2009 18:56

Fortsätter...


Jag pratade med socialtjänsten i telefon om allting och de uppmuntrade mig att göra en anmälan om detta pga allt det jag hade berättat till dem. Jag gjorde en anmälan. Jag informerade min dotters far om anmälan.

Sedan åkte jag och lillan till Finland över julen som vi hade bestämt. Resan blev inte alls som jag hade trott. Lillan verkade inte alls må bra. Hon pratade om att hon vill dö, att hon ska döda sig och mig. Hon blev väldigt arg varje gång man satte gränser. Men vi hade det roligt med.

När vi kom hem igen hade jag kontakt med min dotters fars fd sambo. Hon sade till mig då att hon ställer upp som vittne och berättar allt vad hon har sett där hos dem. Då bestämde jag mig för att göra en polisanmälan eftersom sociala jouren hade också uppmanat mig till detta då jag hade diskuterat med dem om detta.

Jag fortsatte också att ha min dotter hemma hos mig och informerade min dotters far samt socialtjänsten om detta. Min dotters far protesterade inte så mycket men jag fick frågorna sedan från socialtjänsten varför jag låter inte min dotter att träffa sin far. Jag förklarade till dem igen vad min dotter har sagt och vad hennes fars fd sambo har sagt. Och att jag behöver skydda min dotter, det är min skyldighet.


Fortsättning följer...


<3<3 Memmu


Av memmu - 22 februari 2009 18:37

Historien fortsätter:


Någon gång under den helgen började lillan prata mer om sin far och över det att hon är rädd för honom när han blir arg. Till slut kom hon fram till det att han har slagit henne. Hon visste dock inte att det som hon visade var att slå. Hon visade på mig när jag bett henne och hon slog mig med en öppen hand i bakhuvudet.

Samma helg på söndag träffade jag hans sambo då hon hade redan flyttat till en egen lägenhet. Hon såg inte klok ut, hennes vänstra öga var nästan igen svullen, hon hade ett sår under glasögonen och hon var helt blåslagen runt det ögat.

Jag förstog att sådant uppstår inte om någon knuffar eller puttar en. Jag trodde på hennes historia om att han har boxat henne i ögat.


Till saken tillhör att min lillans far sitter i rullstol sedan länge och kan inte alls gå. Han är förlamad från midjan neråt.

Han har också slagit mig, därför tog jag det sista beslutet i vårt förhållande att gå isär.  När man inte är förbered med att den andra faktiskt kan tänka sig att angripa en med våld blir man så snopen. Jag anmälde detta aldrig, tänkte inte ens på det. Jag tänkte att det var mitt fel att han blev så arg och att han kommer säkert att aldrig mera göra om det. Vi pratade aldrig mera om det. Mina föräldrar trodde inte på mig. Jag lade det bakom mig, trodde jag.


Fortsättning följer....


<3<3 Memmu

Av memmu - 22 februari 2009 09:07

Så nu börjar historien:


12. December ringer min dotters far till mig och berättar att han har varit dum mot sin sambo. Han säger att han har slängt ut henne.

Jag frågar om han har slagit henne, det första som dyker upp i mitt huvud efter mina erfarenheter av honom. Han förnekar detta med säger att han har fysiskt slängt ut henne.

Jag fick en känsla i magen att jag måste ringa till hans sambo och fråga henne hur det är. Jag fick tag i henne och hon var helt chockad. Hon hade varit och lagat sina glasögon. Hon berättade till mig att min dotters far hade slagit henne i vänster öga och att hon blött mycket. Hennes glasögon hade gått sönder och skurit sönder skinnet under ögat.

Jag frågade om hon hade varit hos polsine och gjort en anmälan. Hon svarade nej och sade att hon tänker på min dotter och vill inte det. Jag sade att om du vill tänka på min dotter så går du till polisen med en gång. Efter att vi hade avslutat samtalet ringde jag upp min dotters far. Jag frågade honom rakt om han hade slagit sin sambo. Han svarade nej men erkände att han har "puttat" henne ut från lägenheten. Jag sade att så länge allt detta pågår kommer jag att ha vår dotter hemma hos mig. Vi hade ändå planerat att åka till Finland över jul.

Jag ringde upp hans sambo igen och då hade hon kommit till sin mor precis som också var chockad. De skulle till polisen och göra en anmälan om misshandel. Då berättade sambon att han slagit henne under hela deras tid tillsammans, över ett år. Och att hon har sökt lägenhet rätt länge och fått tag i en precis. Så hon tänker inte gå tillbaka till honom utan hennes familj hjälper henne att hämta hennes saker nästa dag så att hon kommer till sin nya lägenhet.

Nästa dag åkte jag och hämtade alla min dotters kläder hos honom och sade att vi får låta tiden gå och se vad som händer med allt. Han protesterade inte mycket.


Fortsättning följer.....


<3<3 Memmu


Av memmu - 22 februari 2009 09:02

Helt sjukt!!


Det här känns så sjukt!!!!


Ska ta och berätta allt vad som hänt med min dotter och hela processen hittills....


<3<3 Memmu

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards