Alla inlägg den 19 februari 2009

Av memmu - 19 februari 2009 18:18

Nu har jag pratat i telefon med min läkare. Nu förstår hon varför allt har blivit så struligt runt omkring mig.


Men det är först nu jag också förstår mig själv bättre. Att jag kan inte rå för det att saker och ting blir som dom blir. Inte förrän jag har fått hjälp. Men jag kommer att blir bra, det har jag bestämt!!


Alltså nästa fredag har vi möte på jobbet. Försäkringskassan, arbetsförmedlingen, läkaren, personalsekreteraren och min chef ska vara med. Då kommer alla dom veta att jag har fått en diagnos Borderline Personlighetsstörning.


Jag kommer inte att arbeta som sjuksköterska inom psykiatrin längre och inte inom sjukvård alls. Då återstår endast den vanliga arbetsmarknaden. Men innan jag ska till arbetsmarknadens förfogande måste de se till att hitta ett ställe till mig där jag klarar av att arbeta. Förmodligen kommer jag att få börja först på personlighetsstörningsteamet för att kunna få hjälp med mina behov vad det gäller arbete.


Pusselbitarna har fallit på plats men det återstår en massa virr varr ändå. Jag har ändå kvar min tjänst på sjukhuset och kommer inte att bara säga upp mig även om de skulle uppmana mig till det. De måste se till först att ta hänsyn till mina problem som kommit fram och hjälpa mig vidare.


Hehehe...låter nästan för klokt sagt av mig...??? Hihi...


<3<3 Memmu

Av memmu - 19 februari 2009 09:18

Ojojoj, vad man får stå i telefon! Har en miljon ställe att ringa till ang flytten...hihi. Men så underbart det blir att flytta!!


Vår ny lägenhet är kanon! Jag och lillan i en stor fyra!! Hihi. Men det fanns inga treor att få tag i. Så det blev denna underbara etage! :)


Jag kommer nog få nycklarna dit redan i mitten av näst vecka så jag kan börja med flytten!! Weeeiiii!!!


Nu ska jag göra oss i ordning för att åka till stan och fixa lite grejor.


Hejs svejs!!


<3<3 Memmu

Av memmu - 19 februari 2009 07:37

Inatt hade jag svårt att sova....så det var rätt skönt när det var dax att stiga upp kl. 6.30


Lillan verkar dock trött och sover än...tänkte att jag låter henne sova och hoppar över förskolan idag ;) Hon behöver lite extra närhet pga allt som har hänt med henne :( (ska ta och skriva om detta snart)


Det ser ut att vara vinter ute =) Det har snöat under natten och det ska nog komma mer under dagen. Så underbart!! Vi gillar snö!!


Ha en bra dag allihopa!!!


<3<3 Memmu

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards